środa, 16 sierpnia 2017

Sznurek - Adam Lang (recenzja przedpremierowa)

Autor: Adam Lang
Tytuł: Sznurek
Rok wydania: 2017
Ilość stron: 324
Format: 145x207 mm
ISBN:  978-83-08-06387-3

Już jutro - 17.08.2017 r. - będzie miała miejsce premiera kolejnej powieści Adama Langa "Sznurek", przyznam, że nie słyszałam wcześniej o autorze. Gdyby nie Wydawnictwo Literackie, raczej bym nie sięgnęła po książkę skierowaną dla chłopców (zgodnie z opisem z okładki, z którym to stwierdzeniem nie do końca się zgadzam).

Autor pisze w niej o chłopcach, opisuje historię Krystiana Kowalskiego. W powieści nie są opisane sztampowe problemy wieku dojrzewania,

Krystian mieszka na bardzo małej wsi na Podlasiu. Ojciec i dziadek są okrutni, a matki prawie nie ma w domu, bo opiekuje się osobami, z rodziny, potrzebującymi pomocy. Także starszy brat Krystiana, Seba, nie jest przyjaźnie nastawiony, a wręcz przyczynia się do kolejnych problemów głównego bohatera. Życie Krystiania nie jest łatwe ani przyjemne, a tytułowy sznurek ma wiele znaczeń.

"Świat może jest i piękny, ale gdy się cierpi, nie ma to żadnego znaczenia."

Akcja nabiera tempa, gdy pojawia się Sonia, którą Krystian poznaje  w Warszawie. Jest ona bardzo piękna, ale jest dziewczyną Konrada, dawnego przyjaciela z dzieciństwa. Czy Krystianowi uda się poderwać Sonię i stworzyć z nią związek? Tego Wam nie zdradzę. Napiszę tylko, że momentami zachowanie tej dziewczyny strasznie mnie denerwowało, a z drugiej strony ma w sobie to coś, co sprawia, że książkę chce się wręcz połykać.


"Wlazła mi do głowy i wypełniła ją całą, więc nie miałem wyjścia, a jak człowiek nie ma wyjścia, to i skałę będzie rąbał."

Tak właśnie jest z Sonią, która zawróci w głowie nie tylko Krystianowi, ale i czytelnikowi.

Adam Lang, używając narracji pierwszoosobowej, pozwala na identyfikację z bohaterem i wywołuje sporo emocji. Choć dawno przekroczyłam wiek czytelników, do których jest skierowana powieść, to czytało mi się ją dobrze. Nie jest to jednak cukierkowata powieść dla kobiet.

Czy skusicie się i przeczytacie tę książkę? A może polecicie ją komuś lub podarujecie w prezencie?

Książkę już można kupić w przedsprzedaży na stronie Wydawnictwa Literackiego.

Pozdrawiam serdecznie! Buziaczki! - Lenka

Za możliwość przeczytania książki dziękuję Wydawnictwu




 

7 komentarzy:

  1. Fabuła dość ciekawa. Może się skuszę, kto wie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie jestem pewna czy to książka dla mnie, niemniej jednak ciekawi mnie ten tytułowy sznurek i jego znaczenia w powieści ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Poprzednią powieść autora wspominam całkiem pozytywnie, dlatego w wolnej chwili postaram się mieć na uwadze powyzszy tytuł.

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie znam autora, ale może się skusze i przeczytam w wolnym czasie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Oooo wydaje się być ciekawa. Może się skuszę :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Też nie znam autora ale historia może wciągnąć!

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie słyszałam o tym tytule, może w wolniejszej chwili się skuszę. :)

    OdpowiedzUsuń