środa, 27 września 2023

Dawno temu w telewizji - Kamil Bałuk

Przychodzę do Was z recenzją premierową książki Kamila Bałuka "Dawno temu w telewizji". Wstyd się przyznać, ale nie słyszałam wcześniej o tym młodym, uzdolnionym człowieku.
Na początek trochę szczegółów o książce: 


Autor: Kamil Bałuk
Tytuł: Dawno temu w telewizji
Rok wydania: 2023
Ilość stron: 368
Format: 143x205
ISBN: 978-83-08-08070-2

Książka ma formę dwunastu wywiadów dotyczących dawnej telewizji, okładka nawiązuje do Telegazety z lat 90-tych. Rozmowy można czytać po kolei lub wybrane wywiady. Zaletą książki jest to, że czytanie możemy sobie dawkować, by dłużej delektować się wywiadami lub też czytać po kilka, jeśli jesteśmy ciekawi.
Dzięki Panu Kamilowi możemy poznać pracę np. Jacka Kawalca, Elżbiety Zapendowskiej, Cezarego Żaka czy Michała Fajbusiewicza. Rewelacyjne wywiady ukazują co rzeczywiście działo się za kulisami, jaką formę miały programy, na jaw wychodzą szczegóły z życia prywatnego. W książce pada też odpowiedź na pytanie czy popularność przynosi same pozytywne  efekty, czy też bywa męcząca. Można się dowiedzieć czy seriale szufladkują aktorów, czy Cezary Żak i Artur Barciś są przyjaciółmi, dlaczego Jacek Kawalec nie wystąpił w "Złotopolskich". Epilog to wywiad z autorem, o którym możemy dowiedzieć się wielu ciekawostek. Żałuję, że ta rewelacyjna lektura tak szybko się skończyła. 




Bardzo dziękuję Wydawnictwu Literackiemu za możliwość zrecenzowania książki.


Pozdrawiam serdecznie i na koniec mam pytanie jakie polskie produkcje oglądaliście w latach 90-tych?

44 komentarze:

  1. Brakowało mi Twoich książkowych recenzji. Ta pozycja brzmi świetnie, na pewno zwrócę na nią uwagę. Lubię takie wspominki, bo i mnie samej pomagają się cofnąć w czasie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo ciekawa propozycja. Z przyjemnością przeczytam i powspominam...

    OdpowiedzUsuń
  3. Brzmi ciekawie! A co ja pamiętam z lat 90, dawno to było... chyba najbardziej program 997, bo zawsze trochę się bałam trgo, co pokażą w 'rekonstrukcji zdarzeń' i program Wojciecha Manna i Krzysztofa Materny, ale tytułu już nie pamiętam...

    OdpowiedzUsuń
  4. Zakulisowe tajemnice są często ciekawsze od samych programów:-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Dla tych ciekawostek chętnie zajrzę do tej książki.

    OdpowiedzUsuń
  6. Dla mnie autor też jest nieznany a z uwagi na to co zawarte w książce nie sięgnęłabym po nią. To nie moja bajka , no cóż każdy lubi czytać co innego.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. Twoja recenzja bardzo zachęca do zajrzenia do tej pozycji... Chętnie bym przeczytała o tych ciekawostkach.

    OdpowiedzUsuń
  8. No proszę jaka piękna recenzja i bardzo ciekawa książka 🙂

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie znam tego autora, ale może kiedyś skuszę się na tę książkę 🩷

    OdpowiedzUsuń
  10. Ojej, pamiętam te czasy gdy była telegazeta... :) a moi dziadkowie zawsze oglądali "Złotopolskich":)

    OdpowiedzUsuń
  11. I wasn't aware of this book or its author. Thanks for sharing the information. Now I know about this book, and I liked your description of it.

    OdpowiedzUsuń
  12. Witaj letnią końcówką września Lenko
    I ja nie znam tego autora. A w latach 90-tych rzeczywiście pojawiło się wiele seriali. Polskie i niepolskie... Nie wszystkie oglądałam. Niektóre trwają jeszcze do dziś;)))
    Zaczyna się czas aniołów. Spotkaj zatem dobrego anioła, który przeważnie w ludzkim ciele jest

    OdpowiedzUsuń
  13. Już zapisuję pozycję do przeczytania. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  14. Właśnie sobie przypomniałam, jak z kuzynem grałam na telegazecie :D

    OdpowiedzUsuń
  15. Zapewne warto sięgnąć po tę książkę.

    OdpowiedzUsuń
  16. A ja właśnie słucham podcastów "Dawno temu w telewizji":)))i dowiedziałam się ,że wydał je w formie książki:))

    OdpowiedzUsuń
  17. Ciekawa pozycja, zapisuje na listę książek "do przeczytania" Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  18. Ciekawa pozycja tym bardziej, że ludzie o których mówi się w tej książce, są powszechnie znani.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  19. Madziu!
    Piękna jest Twoja recenzja. Zachęciłaś mnie do przeczytania tej książki.
    Pozdrawiam Cię cieplutko, jesiennie i bardzo serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  20. Wtedy jeszcze miałam telewizor....
    Pozdrawiam cieplutko, Lenko :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Świetna recenzja! Nie znam autora, ale znam wspomniane seriale i programy oraz ludzi. Korzystałam z telegazety. Zachęciłaś mnie, na pewno kiedyś przeczytam. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  22. Ciekawa publikacja. Oglądałam wiele produkcji telewizyjnych z lat 90., to czasy mojego dzieciństwa. :)

    OdpowiedzUsuń
  23. W latch 90 tych to Idź na całość oczywiście, Nawet z mężęm pojechaliśmy do programu, wygrałam ....koszulkę :) :) :) z napisem zonk i z kotem w worku

    OdpowiedzUsuń
  24. Bardzo ciekawa książka. Lubię czytać interesujące wywiady.
    Serdecznie pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Nigdy wcześniej nie słyszałam o Kamilu Bałuka, ale chętnie dowiem się czegoś więcej o tym człowieku, jak również o innych osobach, a w szczególności o Eli Zapendowskiej.

    OdpowiedzUsuń
  26. Książka godna uwagi!
    Serdeczności moc zostawiam kochana:)

    OdpowiedzUsuń
  27. Swoją recenzją zachęciłaś mnie do przeczytania tej książki. Jesień sprzyja czytelnictwu. Tego autora nie znałam. Pozdrawiam serdecznie!!!

    OdpowiedzUsuń
  28. A ja właśnie słucham podcastów "Dawno temu w telewizji":)))i dowiedziałam się ,że wydał je w formie książki:))ភ្នាល់បាល់​អនឡាញ

    OdpowiedzUsuń
  29. U mnie jeszcze nie pora na czytanie, ale w listopadzie...;o)

    OdpowiedzUsuń
  30. Raczej się nie skuszę na tą książkę ;).

    Pamiętam takie programy jak Czar par i Koło fortuny, a i Randka w ciemno :).

    OdpowiedzUsuń
  31. Zaintrygowałaś mnie tą książką. Pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
  32. Wow ! Książka zapowiada się interesująco ! W dawnej telewizji podobały mi się programy naukowe i edukacyjne. Pamiętam jak były takie różne programy dla młodzieży. Fajny był czas "Teleranków" i "Rower Błażeja" oraz "5-10-15". Potem była rozrywka w postaci "Czar par" czy "Idź na całość ". Co to były za emocje !?

    OdpowiedzUsuń
  33. Przyznaje nie czytałam, ale być może kiedyś wpadnie w moje ręce....

    OdpowiedzUsuń
  34. brrr jak widzę mojego komentarza nie ma ...z przyjemnością jak mi się trafi to przeczytam bo fajnie jest powspominać programy z którymi się dorastało :) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  35. Pod koniec lat 90. oglądałem niemal wszystko co było w TVP. A także sporo kreskówek na różnych kanałach jak Cartoon Network, Fox Kids i co tam jeszcze było.

    Co ciekawe dziś czytałem sobie o ,,Randce w ciemno" i chyba było tam nawiązanie w przypisach do tej książki. :)

    Pozdrawiam!
    https://mozaikarzeczywistosci.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  36. Droga Madziu!
    Doskonale Cię rozumiem ponieważ samaj jestem dotknięta tą chorobą o której piszesz w dzisiejszym poście. Przekonałam się o tym bardzo boleśnie, ale po niemal 2,5-letniej terapii wiem, że nawet jeśli czasami wydaje się, że nie można z tego wyjść, to można przez to przejść. Teraz gdy nadchodzi jesień jest to dla mnie najtrudniejszy czas. Jako jedna z terapii jest właśnie prowadzenie bloga i wirtualny kontakt z ludźmi. Wiem jaki jest poziom mojego bloga. Powinnam go zaprzestać jednak nie mogę tego zrobić dla swojego dobra. Madziu, życzę Ci wszystkiego najlepszego.
    Ściskam Cię mocno:)

    OdpowiedzUsuń
  37. Your review is lovely. You influenced my decision to read this book.

    Feel free to read my new fashion post: https://www.melodyjacob.com/2023/10/9-fall-mother-of-bride-dress-ideas.html

    Thank you

    OdpowiedzUsuń