niedziela, 20 listopada 2022

Pascha 2022-2023 i takie tam...

Witajcie.
Przychodzę stęskniona za Wami i Waszymi blogami. Niestety wszystko tak się układa, że mam za mały kontakt z Wami, nad czym ubolewam.

Czas na kolejną karteczkę w zabawie u Małgosi:




Pod postem z metryczką jedna z osób wspomniała, że nie napisałam nic o lalkach. Sytuacja jest dynamiczna, jedne lalki odchodzą, inne przychodzą. Miałam ograniczyć kolekcję, ale kiepsko mi idzie. Na tę chwilę na pewno zostają ze mną Frania, MajaDiuna,  Kazimierz został podebrany przez moją mamę i stał się dziewczynką. Inne lalki, które pokazywałam na blogu, znalazły już nowe domy. Sporo u mnie lalek Barbie, część jeszcze w kartonach, wymaga ogarnięcia. Poza Franią mam jeszcze kilka dużych lalek z tzw. drugiej ręki (noszą ubranka dziecięce rozmiar 42 - Lenka, 56 - Zosia i Ola oraz 62-68 - Franka, Genia i Małgorzatka). Mam też rosyjską lalkę z czasów PRL-u, Katię. Coś będzie musiało się zadziać, bo będzie mi potrzebne miejsce, ale to już w następnym roku. Może w przyszłości zmienię metryczkę.

Ubranka dla lalek, buciki, kocyki itp. mam w znacznej części używane, bo jestem za ideą recyklingu i dawania rzeczom drugiego życia. To, co danej osobie niepotrzebne, może kogoś innego bardzo ucieszyć. 

Z innej beczki. Niedawno zawitała do mnie pięknie zapakowana książka od naszej blogowej koleżanki Małgosi. 


Przede mną jeszcze lektura pierwszego tomu. Myślę, że będą idealne na grudzień. Polecam Wam też blog Gosi - kobiety wielu talentów.

Skoro jesteśmy przy grudniu, podpytam Was o dekoracje świąteczne. W sklepach już od dawna można je znaleźć na półkach. Moim zdaniem ciut za wcześnie się pojawiły. Planuję coś dokupić, bo w życiu potrzebne są zmiany. Jestem ciekawa czy zaczynacie już stroić domy/mieszkania? 

Pozdrawiam Was cieplutko. - Lenka

32 komentarze:

  1. Wesoła karteczka. I smakowita lektura przed Tobą.
    Odpowiadając na pytanie: zrobię wieniec adwentowy i pewnie wydobędę trochę adwentowych ozdób ale to wszystko dopiero za tydzień

    OdpowiedzUsuń
  2. Wesoła karteczka. I smakowita lektura przed Tobą.
    Odpowiadając na pytanie: zrobię wieniec adwentowy i pewnie wydobędę trochę adwentowych ozdób ale to wszystko dopiero za tydzień

    OdpowiedzUsuń
  3. Zawsze robię stroiki swiąteczne. Książkę też będę czytała.

    OdpowiedzUsuń
  4. Śliczna ta Twoja karteczka, jak zwykle :) Ja myślę już o zmianie w tym roku choinki. Mam taką, która trochę mi się znudziła i chciałabym coś nowego, ale co z tego wyjdzie, to jeszcze nie wiem :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Sliczna kartka! Książka również wyglada bardzo interesująco!
    Ja bardzo lubię te wszystkie świąteczne dekoracje, nie przeszkadza mi, że pojawiają się coraz wcześniej (chociaż kalendarze adwentowe w Lidlu pod koniec października, to jednak przesada...) bo o tej porze roku jest ciemno i ponuro więc cieszy mnie wszystko, co może dodać tym dniom trochę koloru, światła i przytulności... Nie wiem, czy będę mieć w tym roku choinkę, bo po intensywnym remoncie przedpokoju latem zostałam praktycznie bez szafy na ubrania do wieszania i mam wszystko w pokoju... długa historia ;) ale na pewno będę chciała zrobić choć stroik, żeby pachniało, no i oczywiście powiesić lampki - mnóstwo lampek, mnóstwo światełek!

    OdpowiedzUsuń
  6. Lubię te dekoracje świąteczne i nie przeszkadza mi że pojawiają się tak wcześnie, choć przyznam nie kupuje ich, ale lubię oglądać . Co do strojenia domu to jest kupa innej roboty i nie stroję, tym bardziej że wnuków brak a dzieci przyjeżdżają na ostatnią chwilę, to praktycznie nie ma dla kogo stroić, tym bardziej że Święta przelecą nie wiedzieć kiedy.
    Co do Twojej kartki na Wielkanoc to zawsze się przyda ich zapas a cudna jest !!
    Małgosi blog znam i ubolewam, że poketbooki ma tylko na Legimi choć kto wie czy ich jednak nie kupię :-)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. Dla mnie też nie przeszkadzają wcześniej dekoracje świąteczne. Mam dłuższy czas , aby oczy nacieszyly się nimi. Bardzo zawsze mnie ekscytuje ten świąteczny czas oczekiwania. Jest w tym jakaś magia. Piękna karteczka. Pozdrawiam serdecznie ❄️❄️❄️❄️❄️

    OdpowiedzUsuń

  8. Karteczka śliczna W tym roku mama ma zamiar zmienić choinkę na mniejszą czyli jeszcze mniej świątecznie bezie bo nie ozdabiamy mieszkania

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja też czekam na lalki!
    Buziaki, kochana:-)

    OdpowiedzUsuń
  10. Prześliczna  i bardzo radosna kartka, bomba radochy. :)))) Ozdoby były mega za wcześnie, bo ja widziałam już końcem lata pierwsze. haha To już była naprawdę przesada. Chcę w tym roku ciut wcześniej postroić, ale jak będzie, to się zobaczy. Czuję atmosferę świąt w najmniej oczekiwanych momentach, dość często czuję. Cieszę się, że napisałaś i mam nadzieję, że będzie się tak układać, byś mogła z nami być częściej. Niech układa Ci się dobrze, tak samo Twoim ukochanym. Przytulam mocno. :) <3

    OdpowiedzUsuń
  11. U mnie dekoracje to na ostatnią chwilę, żeby się nam "Duch" nie opatrzył...;o)

    OdpowiedzUsuń
  12. Zrobiłaś super kartkę :).

    Oj, dzieje się u Twoich lalek :).

    Uważam, że ozdoby świąteczne za szybko pojawiają się w sklepach. Kradną nam trochę ducha świąt...
    Tak się złożyło, że my dzisiaj kupiliśmy nowy komplet lampek choinkowych :).

    OdpowiedzUsuń
  13. Piękna karteczka, Magdalenko, bardzo wiosenna.
    Jeśli chodzi o ozdoby, to moim zdaniem wszystko ma swój czas. Mam wrażenie, że ludzie dzisiaj nie umieją czekać. Ale oczywiście każdy robi jak chce, to tylko moje zdanie.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  14. A mnie już cieszą ozdoby choinkowe:-)

    OdpowiedzUsuń
  15. Karteczka jest śliczna. I życzę miłej lektury 🥰

    OdpowiedzUsuń
  16. Przepiękna karteczka, bardzo fajnie dopasowałaś grafikę do koloru papieru. Co do dekorowania domu, czekam na 1 grudnia,wtedy się wyciąga czasomierz świąteczny czyli kalendarz adwentowy, i wtedy też wkraczają bałwanki, Pani zima, zimowe obrazy, bombki aniołki pojawiają się u mnie tak około 15 grudnia bo potem mam urodziny ;) i lubię na urodziny mieć już dom wystrojony.

    OdpowiedzUsuń
  17. Wspaniała kartka! Dekorowania domu jeszcze nie zaczynam, ale pewne plany już są. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  18. Prześliczna jest tak karteczka :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Uroczy zajaczek, śliczna karteczka :) U mnie od 3 lat choinka cała w bieli, i jeszcze mi się nie znudziła :) Ubieram ją przed samymi świętami. Madziu pieknie dziękuję za książkę kucharską i słodycze :) ale niespodziankę mi zrobiłaś :) !!!

    OdpowiedzUsuń
  20. Piękna, kolorowa karteczka... ja jeszcze nie dekoruję, ale w ten weekend na pewno pojawią się u mnie świece adwentowe:) Pozdrawiam cieplutko:)

    OdpowiedzUsuń
  21. Piękna karteczka, jak zawsze Lenko
    A świąteczna dekoracja pojawi się niedługo
    Pozdrawiam oczekiwaniem na ciepły adwentowy czas

    OdpowiedzUsuń
  22. Urocza karteczka, taka radosna, różowa i kwiecista! Dekoracje świąteczne bardzo lubię i nie przeszkadza mi bardzo, gdy pojawiają się wcześniej (oczywiście "wcześniej" jak październik-listopad, nie sierpień ;)), rozświetlają trochę pluchowatą, ciemną, późną jesień. Sama jeszcze nie zaczęłam dekorowania, ale już kombinuję, co zrobić w tym roku, żeby było troszkę inaczej, a jednocześnie żeby kota nie zdemolowała stroików jeszcze przed Wigilią ;)

    OdpowiedzUsuń
  23. Śliczna karteczka. U mnie przygotowania do świąt BN jeszcze w proszku, ale planuję zabrać się za nie już niedługo. :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Ja również czekam na lalkowe wpisy. :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Śliczne karteczki! Domu jeszcze nie dekoruję, ale robię śnieżynki, gwiazdki, bombki itp. Buziaczki:)

    OdpowiedzUsuń
  26. piękna karteczka Lenko, a propo dekoracji ja zaczynam w okolicach Mikołaja, ale jak ktoś lubi to mi to kompletnie nie przeszkadza, jak robi to wcześniej :) Pozdrowionka serdeczne

    OdpowiedzUsuń
  27. Piękną karteczkę stworzyłaś - wyzwania motywują do tworzenia :) O lale koniecznie je (i brakuje mi odpowiedniego słowa) zaprezentuj nam w nowej odsłonie ... jestem ciekawa książek Małgosi liczę że i ja je kiedyś przeczytam - miłej lektury :) Och tak czas na wyciąganie ozdób, mam nadzieje że nadchodzący tydzień będzie dla mnie łaskawy, to zacznę coś ogarniać w domu - Nowych ozdób nie stworzyłam w tym roku bywa ;) haha pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń
  28. Piękna karteczka.
    To prawda, od dawna ulice i centra handlowe mają świąteczne wdzianka, a to trochę za szybko, choć znam kogoś, kto już ubrał choinkę w domu, więc to chyba kwestia osobistego podejścia. Ja jeszcze trochę poczekam, zwłaszcza, że lubię zapach prawdziwej choinki.

    Dziękuję przy okazji za życzenia urodzinowe i udział w zabawie. Życzę powodzenia w losowaniu.

    OdpowiedzUsuń
  29. Beautiful card, Lenka.
    Please visit my blog. I posted the winners of my birthday candy. Kisses, my friend.

    OdpowiedzUsuń
  30. Śliczna karteczka, cieszę sie, że znalazłaś czas by zrobić ja na zabawę wielkanocną. A co do czasu...chyba wszyscy przeżywamy kryzys...A może sie starzejemy i dlatego robimy wszystko wolniej.😉pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  31. Bardzo prosta, ale śliczna kartka, idealna do koperty. Recykling jest idealnym rozwiązaniem dla rzeczy, które nadają sie jeszcze do użytku. Produkujemy zdecydowanie zbyt dużo śmieci, więc pochwalam i czekam na nowe stylizacje dla lalek.
    Pozdrawiam Alina

    OdpowiedzUsuń