piątek, 30 czerwca 2017

Dzisiaj rozmawiamy o Pani - Agnieszka Nabrdalik

Autor: Agnieszka Nabrdalik
Tytuł: Dzisiaj rozmawiamy o Pani
Rok wydania: 2017
Ilość stron: 252
Format: 123x197 mm
ISBN: 978-83-08-06317-0

„Dzisiaj rozmawiamy o Pani” to na wygląd niepozorna książka, zawierająca wywiady z żonami sławnych mężów, ich zwierzenia, nieraz bardzo prywatne. Agnieszka Nadbralik rozmawia z: Moniką Gawlińską, Alicją Kapuścińską, Wacławą Myśliwską, Karoliną Niedenthal, Jolantą Pawlik, Anną Religą i Wiesławą Starską. Niewątpliwą zaletą książki jest to, że nie trzeba jej czytać od deski do deski, można wybrać sobie dowolny wywiad, niekoniecznie kolejny.

Monika i Robert Gawlińscy to ogień i woda, każde z nich inaczej lubi odpoczywać - on woli samotność, ona woli przebywać w grupie. Monika wciąż poszukuje nowych wyznań, ale dla męża jest kapłanką domowego ogniska. Zwierzając się w wywiadzie, mówi:

"Od Roberta usłyszałam, że to ja pokazałam mu, że życie jest piękne, że nauczyłam go kochać życie. Nasze życie kocham bardzo. Może dlatego tak bardzo boję się śmierci - bo jest takie piękne."

Z kolei Wiesława Myśliwska, żona Wiesława Myśliwskiego, jest pierwszym krytykiem powieści męża. Z wywiadu z nią można dowiedzieć się, jak wyglądają prawidłowe relacje w rodzinie:

"Dziecko dorastało, a ja czułam, że moja miłość do syna nie osłabła, ale stała się normalniejsza, zdrowsza. Wiedziałam, że zaczyna mieć swój własny świat i zdałam sobie sprawę, że lada moment mnie opuści, a ja zostanę sama. Zrozumiałam, że właściwie jedyną osobą, która się liczy i chce przy mnie trwać, jest mój mąż. Dlatego też postanowiłam być z nim pełniej i zabiegać o nasz związek."

Jolanta Pawlik, żona Włodka Pawlika, będąca menedżerką i producentką jego płyt stwierdza, że:

"Czasami lepiej pewnych rzeczy nie rozpamiętywać, jeżeli nie ma takiej potrzeby, a jest dobrze."

Żony sławnych mężów nie zawsze muszą żyć w ich cieniu, często są to kobiety wykształcone, mające pasje, marzenia i własne plany. Niektóre z nich są menedżerkami mężów. Część z nich to niestety już wdowy, pielęgnujące pamięć o mężach, ale ich nieidealizujące.

Wszystkie rozmowy są bardzo interesujące, wywołują emocje od wzruszenia po rozbawienie (np. dowiadujemy się kim jest Mięty Świkołaj). Kobiety opowiadają o codziennym życiu, o chwilach trudnych, ale i też wyjątkowych oraz o tym, jak się samorealizować u boku sławnego męża. Sukces partnerów zależy od wsparcia bliskich i ich postawy. Bardzo lubię czytać takie życiowe książki i przyznam, że czuję niedosyt, bo wywiady mogłyby być obszerniejsze.

Książkę można kupić na stronie Wydawnictwa Literackiego.


Bardzo dziękuję Wydawnictwu Literackiemu za możliwość przeczytania książki.


Lubicie tego typu książki?
Pozdrawiam serdecznie i życzę Wam udanego weekendu! Lenka

3 komentarze:

  1. Za takimi książkami nie przepadam, więc czekam na recenzje bardziej dla mnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja też lubię czytać takie życiowe historie. Zapisuję sobie ten tytuł.

    OdpowiedzUsuń
  3. Chętnie przeczytam wywiady z żonami sławnych mężów. Zawsze to jakieś inne spojenie na rodzinę danego artysty.

    OdpowiedzUsuń