piątek, 19 maja 2017

"Zoo" oraz "Przygody Wiki" - Tadeusz Grubecki

Autor: Tadeusz Grubecki
Tytuł: Zoo
Rok wydania: 2016
Ilość stron: 45
Format: 148x210 mm
ISBN: 978-83-7900-632-8

Wnuczka autora - Wiktoria - opowiada o swoich wrażeniach podczas wizyty w zoo. Historia napisana jest wierszem.


"Tygrys cętkowany jest,
Ale ma natura gest!"


"Po swym wybiegu zebra maszeruje,
Czasem nawet spaceruje."


Książka zawiera też pewnego rodzaju zagadki, które mogą być super zabawą.

"Teraz na pewno mi coś podpowiecie,
Co bardzo długo żyje na tym świecie?
Paszczę ma wielką, no i też silną,
Trzeba nań zwracać uwagę pilną.
Dużo łusek ma na swym ciele, 
W paszczy ostrych zębów jest też bardzo wiele.
Długi ogon, oczy szklane,
Co tu zatem będzie grane?
Już wam mówię: pływa Nilem,
Nazywa się krokodylem."


Niewielkich rozmiarów książeczkę czyta się bardzo szybko, gdyż napisana jest dużą czcionką, co jest niewątpliwą zaletą. Atutem są też barwne ilustracje w formie rysunków. Dzieci mają okazję zdobyć nową wiedzę o zwierzątkach, a po lekturze na pewno zapragną wybrać się do zoo.


Autor: Tadeusz Grubecki
Tytuł: Przygody Wiki
Rok wydania: 2017
Ilość stron: 60
Format: 148x210 mm
ISBN: 978-83-7900-722-6

"Przygody Wiki" to druga część przygód Wiktorii. Także i tu całość napisana jest wierszem, dużą czcionką oraz pojawiają się ilustracje będące kontynuacją rysunków z części pierwszej.

Tym razem dziewczynka zabiera czytelników do ogrodu, na działkę, do szkoły i do lasu. Dzieci mają okazję dowiedzieć się wielu ciekawostek np. na temat grzybów i wzbogacić słownictwo m.in. o takie słowa jak: chyżej, żerdzie czy łozy.




"Lat temu kilka, gdy mała byłam,
I bez placu się nudziłam - 
Wtedy mój kochany dziadek,
Który ma na imię Tadek - 
Rozrywkę mi nową wymyślił...
Może mu się pomysł przyśnił?
Że z garażu taczkę brał,
Bo mi frajdę zrobić chciał.
I tak cudnie płynął czas,
Pięknie nam się kłaniał las,
Gdy w tej taczce ja siedziałam, 
I wokół się rozglądałam.
Wtedy to królową byłam,
I po lesie "swym" jeździłam." 



W części drugiej nie spodobał mi się pewien fragment, a dokładniej jedno słowo:
"Bo gdy dziadek wykorkuje
Kto ci domek odbuduje?"
Myślę, że można było to inaczej ująć lub pominąć.

Ilustracje w książeczkach są bardzo ładne, szkoda tylko, że okładki nie zostały wykonane podobnie.

Podsumowując: książeczki są zabawne i warte uwagi, ich treść jest łatwa w odbiorze przez dzieci, a rysunki wzbogacają przekaz. Zbliża się Dzień Dziecka, książeczki mogą być ciekawym pomysłem na prezent lub dodatek do prezentu. Jeżeli jesteście zainteresowani tymi opowiadaniami, to zapraszam do udziału w konkursie, który pojawi się na blogu.

Za możliwość przeczytania książeczek dziękuję Wydawnictwu



7 komentarzy:

  1. ,,Przygody Wiki'' wzbudziły moje zainteresowanie i chyba skuszę się na tę książeczkę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Książeczkę czyta się fajnie nawet starszym czytelnikom. Niedługo będzie konkurs, w którym można będzie wygrać obie książeczki. Zapraszam Krysiu do udziału.

      Usuń
  2. Ilustracje są rzeczywiście ładne :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wydaje mi się, że po te książki każdy może sięgnąć :) i zawiera bardzo ładne ilustracje ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo ciekawy pomysł na ilustracje do książki. Forma rysunków na pewno spodoba się dzieciom.
    Pozdrawiam serdecznie
    Kasia yellowpear

    OdpowiedzUsuń
  5. Ciekawa propozycja dla dzieci, kolorowa i pełna zagadek :)

    OdpowiedzUsuń