sobota, 19 maja 2018

Inny - Aleksandra J. Starostecka

Autor: Aleksandra J. Starostecka
Tytuł: Inny
Rok wydania: 2018
Ilość stron: 90
Format: 137x202 mm
ISBN: 978-83-8119-160-9

Autorka w wierszach zamieściła refleksje dotyczące sprzecznych emocji oraz przemijania. Poruszona zostaje tematyka straty kogoś bliskiego, ale i też np. wiersza czy niemiłosiernie szybko upływającego czasu. Wiąże się to z postępującymi zmianami w ciele i duszy. Istotną rolę odgrywa natura, do której nawiązuje okładka.  Poetka w niektórych wierszach wspomina o górach, przywołuje Tatry, ale więcej uwagi poświęca Bieszczadom.

Na koniec podzielę się z Wami kilkoma wierszami, które szczególnie mi się spodobały, może zachęcą Was do sięgnięcia po tomik:

a miałam zostać poetką

szaroburą idę ulicą
wiersz w głowie układam

myślę - wrócę do domu
zapiszę
topniejący śnieg i brudy miasta
ptaków rozmowę
zielone pąki na drzewach
uśmiech nieznajomego starca

zaczepia mnie sąsiadka
słowa się rozsypują
w dziurawy wpadają chodnik

obietnicą jest

każdy czas dobry
dobra każda pora

nie przeoczyć miłości
która się budzi
stąpa niepewnie
obietnicą jest

skądkolwiek przyjdzie
z górskiej doliny
lasu ogrodu
sensem życia jest

mijamy się

mówisz
słucham
mówię
nie słuchasz

mijamy się

ona

kim na świecie
byłeś nie byłeś
cokolwiek zrobiłeś
nie zrobiłeś
ona przyjdzie

ukojenia nie przyniesie
modlitwa ani gniew

tylko wiatr pomaga jesieni
bezbronne liście zamiata
na drugą stronę
czułym pocałunkiem

*

na początku były słowa
kocham cię skarbie na murze wyryte
później jak ja go nienawidzę

ot
miłość taka
murowana

Jakże prawdziwe to wiersze...

Lekturę osłodziły mi cukierki:



Za możliwość przeczytania tomiku bardzo dziękuję Wydawnictwu



Pozdrawiam Was serdecznie i życzę przyjemnie spędzonego weekendu!

23 komentarze:

  1. Zwykle nie sięgam po poezję, ale zainteresowałaś mnie tym tomikiem.:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetna poezja, nie długa, sensowna :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pierwszy wiersz to chyba o mnie ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie podziel się z nami tym, co tworzysz.:)

      Usuń
    2. Wszystko jest np. w zakładce WIERSZE na blogu...

      Usuń
  4. Witam pięknie w tej majowy wieczór kiedyś poezja była mi bardzo bliska na kilka lat o niej zapomniałam od czasu do czasu napisze swój wiersz i znów Powoli wracam do poezji z chęcią sięgnę i przeczytam ten tomik Tym bardziej że tematyka jest mi bardzo bliska pozdrawiam bardzo serdecznie i życzę przyjemnego wieczoru oraz przesyłam mnóstwo pozytywnej energii dla ciebie i twoich bliskich

    💁 odnowionaja.blogspot.com

    Zapraszam Cię serdecznie na bloga swej Przyjaciółki Agnieszki , która chwyta piękne chwile w swój obiektyw , ale również pisze życiowe przesłania z serca dla drugiego człowieka .

    Pozdrawiam serdecznie Sylwia

    OdpowiedzUsuń
  5. Wiersze, które przywołałaś bardzo zachęcają do sięgnięcia po tomik.

    OdpowiedzUsuń
  6. Będę szczera, za poezją jednak nie przepadam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Lubię taką poezję, to ciekawa propozycja Madziu.
    Przesyłam serdeczne uściski :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Czasami warto sięgnąć po poezję :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Uwielbiam taką poezję....
    Pozdrawiam cieplutko...

    OdpowiedzUsuń
  10. Ta poezja ma w sobie to "coś" - jest taka bliska życiu :) Pierwszy wiersz bardzo mi się podoba :)

    OdpowiedzUsuń
  11. tematy, które ostatnio i mnie najchętniej kołaczą się po głowie...

    OdpowiedzUsuń
  12. Madziu! Wiersze są takie prawdziwie życiowe - Pozdrawiam Serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  13. Na początku myślałam, że to zdjęcie a nie okładka :D Napisy zupełnie nieczytelne, grafika pozostaje wiele do życzenia. W życiu nie powiedziałabym, że to tomik wierszy. Jednak co do treści, nie przepadam za poezją, ale mój przyjaciel ją kocha, to może dam mu coś z tego typu na urodziny :D

    Pozdrawiam i zapraszam:
    Biblioteka Feniksa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przyznam, że tytuł na okładce trochę mało czytelny, ale najważniejsze jest w środku, liczy się treść.:)

      Usuń
  14. Magdalenko, piękne, intrygujące wiersze.
    Tez lubię cukierki Werthera:)
    Buziaczki.

    OdpowiedzUsuń
  15. Interesująca poezja! I te Bieszczady:))

    OdpowiedzUsuń
  16. Lubię krótkie, ale za to treściwe wiersze, a takie są w tym zbiorku.
    Pozdrawiam wiosennie.

    OdpowiedzUsuń
  17. Ślicznie napisane,nie umiem tak pięknie pisać,nawet komentarze piszę krótkie.

    OdpowiedzUsuń
  18. Elżuniu tworzysz cudeńka i robisz piękne zdjęcia. Każdy komentarz, nawet krótki cieszy. Miło mi, że zaglądasz. Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  19. Thanks for all your efforts that you have put in this, It's very interesting Blog...
    I believe there are many who feel the same satisfaction as I read this article!
    I hope you will continue to have such articles to share with everyone!
    ดูหนัง

    OdpowiedzUsuń