środa, 21 lutego 2018

Droga do marzeń - Krystyna Mirek



Autor: Krystyna Mirek
Tytuł: Droga do marzeń
Rok wydania: 2013
Ilość stron: 304
ISBN: 978-83-7229-356-5

Utrata danych i zaległa recenzja spędzająca sen z powiek, a jednocześnie brak chęci do ponownego pisania - tak pokrótce można określić przyczynę mojego dłuższego milczenia.

W życiu nic nie jest proste ani pewne, nic też nie jest nam dane na zawsze.  Wydaje się, że Konstancja Dobrowolska ma wszystko - zdrowie, pieniądze (od ojca), beztroskie życie, chłopaka i grono przyjaciół. Pewnego dnia wszystko pryska jak bańka mydlana. Ojciec Konstancji zostaje aresztowany, a ona zostaje bez niczego, nie ma nawet dachu nad głową. Może liczyć tylko na siebie, bo wszyscy się od niej odsuwają, nawet z matką nie ma kontaktu.

"Konstancja zamyśliła się. Marzenia. Tak, to było jedyne, co jej pozostało w tym najtrudniejszym momencie życia. Mama zniknęła, ojciec siedział w więzieniu, przyjaciele się od niej odwrócili, chłopak zostawił jak zużyty sprzęt, ale marzenia pozostały. Wcześniej nie przywiązywała do nich zbyt wielkiej wagi. Ale też po raz pierwszy uświadomiła sobie różnicę pomiędzy powierzchownymi pragnieniami, łatwymi do zaspokojenia dzięki pieniądzom i władzy ojca, a prawdziwymi, głęboko osobistymi marzeniami." 

Czy Konstancja poradzi sobie w nowej sytuacji? Odpowiedzi poszukajcie w powieści.

Akcja toczy się dwutorowo. Poruszony zostaje wątek tajemnic rodzinnych, które do niczego dobrego nie prowadzą. Nie można budować szczęścia na czyjejś krzywdzie. Ostatecznie prawda wychodzi na jaw, zmieniając życie wielu osób. Czy bohaterowie odnajdą się w nowych okolicznościach?

To było moje pierwsze, ale zapewne nie ostatnie spotkanie z twórczością Krystyny Mirek. Autorka swoim stylem pisania przykuła moją uwagę, gdyż ma bardzo lekkie pióro. Powieść czyta się szybko, mimo trudnej tematyki, jaka została w niej poruszona. Książka wzrusza, wywołuje emocje i skłania do refleksji. Potwierdza się, że nie wszystko złoto, co się świeci. Mimo że końcówka książki jest przewidywalna, nie zabrało mi to przyjemności z lektury.

Czytaliście tę powieść?

Przesyłam cieplutkie pozdrowienia - Lenka

22 komentarze:

  1. Chętnie przeczytam tę książkę. ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo lubię twórczość Pani Krysi, jeszcze nigdy się nie zawiodłam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Akurat tej książki autorki nie czytałam. Cenię sobie jej prozę.

    OdpowiedzUsuń
  4. Wiele ksiazek Krystyny Mirek przeczytalam i sie okazuje, ze tej akurat nie przeczytalam :) wiec zaczynam jej sxukac

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie znam autorki ale fabuła wydaje się ciekawa...

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie czytałam jeszcze tej książki, ale może się skuszę :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie czytałam, nie znam autorki, do polskich pisarek podchodzę nieufnie, ale kto wie?

    OdpowiedzUsuń
  8. Pani Joasiu obecnie jest wiele polskich pisarek i pisarzy, którzy piszą na bardzo wysokim poziomie. Czasami warto się skusić.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Byłoby milej gdybyśmy zostawiły te "panie" na inne okazje:-)
      Buziaki:-)

      Usuń
    2. Będzie mi bardzo miło.:) Pozdrawiam i przesyłam uściski.

      Usuń
  9. Oj nie znam tej pisarki. Ale może kiedyś się na nią skuszę. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  10. Lubię książki pani Mirek, jednak tej jeszcze nie czytałam ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Czytałam, lubię książki tej autorki.

    OdpowiedzUsuń
  12. Książkę czytałam i bardzo mi się podobała.

    OdpowiedzUsuń
  13. Nie znam tej powieści, ale myślę, że prędzej czy później trafi w moje ręce :)

    Zostaję na dłużej i pozdrawiam,
    Subiektywne Recenzje

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, że zostajesz na dłużej. Ja też będę zaglądać na Twojego bloga - dodałam do obserwowanych.

      Usuń
  14. Czytam duzo chociaz chciałabym więcej, więc czesto audiobooki sa niezastąpione...polecam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przyznam, że nie słucham audiobooków, ale może w obecnej sytuacji, gdy brak czasu lub możliwości czytania skuszę się na nie.

      Usuń
  15. Przyznam, że nie znam twórczości tej autorki, ale zaciekawiła mnie ta książka :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Bardzo lubię pióro Pani Krysi. A tej książki jeszcze nie czytałam. Trzeba będzie kiedyś to nadrobić. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie, powieść jest rewelacyjna. :) Wydanie będzie wznowione, więc zachęcam do upolowania.

      Usuń
  17. Ciekawy tytuł. Pozdrawiam serdecznie :-)

    OdpowiedzUsuń