wtorek, 9 lipca 2019

Sierpniowe zapowiedzi Wydawnictwa Psychoskok

Mimo, że wakacje Wydawnictwo Psychoskok nie próżnuje i przygotowuje następującą ofertę:

Autor: Jan Ratajczak
Tytuł: Zaraź mnie dobrem
Kategoria: Poezja
Ilość stron: 32
Data premiery: 14.08.2019

Dobro, pasje, marzenia, miłość… – to nie tylko pojedyncze, oderwane od siebie wyrazy, ale obrazy, które poeta z nich tworzy. Obrazy kameralne a zarazem intymne – jak intymne są uczucia i relacje.

Trzydzieści wierszy składających się na tomik Jana Ratajczaka można przeczytać jednym tchem, zwłaszcza gdy trafi się ktoś spragniony poezji. Można też dozować je sobie oszczędnie, delektując się każdym zwrotem, każdym porównaniem.

Każdy wiersz jest inny, ma w sobie prosty i szczery przekaz, autor liczy na to, że czytelnik poczuje w nich wartości które sprawią, że choć na chwilę zatrzyma się nad ich znaczeniem i zastanowi się nad ich głębszym przekazem.
Tytuł tomiku pochodzi od jednego z wierszy.

Autor: Jan Melerski
Tytuł: „Sprawcy i ofiary”. Pokłosie „Fatalnego turnusu”
Kategoria: Powieść obyczajowa z wątkami kryminalnymi
Ilość stron: 230
Data premiery: 14.08.2019

Kontynuacja powieści „Fatalny turnus”.

Nieporozumienia rodzinne, działania przestępcze, fałszerstwa i przekupstwa. śmiertelne wypadki.

Choć bohaterka powieści Jana Melerskiego jest prokuratorem i na co dzień to ona zajmuje się szukaniem i karaniem przestępców, tym razem sama stała się ofiarą napaści.
To wydarzenie stało się dla niej paradoksalnie źródłem obsesyjnych rozważań, czy sama swoim zachowaniem nie sprowokowała sprawców do agresji. Obsesja ta stała się na tyle silna i obecna w jej codziennym życiu, że odszedł od niej mąż, który nie mógł znieść uczestnictwa w codziennych rozmowach na temat tego, co by było, gdyby...

Sprawców nie wykryto, a Katarzyna wciąż nie potrafiła przestać myśleć o tym incydencie. Któregoś dnia w pokoju przesłuchań staje młody mężczyzna, w którym kobieta rozpoznaje sprawcę ataku sprzed lat. Jego twarz zapamiętała bardzo dobrze, bo to właśnie on złapał ją za nogę owej feralnej nocy na plaży w Stegnie. Od tej chwili wydarzenia przybierają całkowicie nieoczekiwany obrót.

Autor: Stanisław Smoleński
Tytuł: Zatrzymać czas
Kategoria: Wspomnienia, biografia, historia
Ilość stron: 100
Data premiery: 15.08.2019

Jak żyć, aby pod koniec życia móc sobie spojrzeć w oczy?

Niezwykła historia człowieka, walczącego z przeciwnościami losu.

Opowieść mająca na celu zachowanie wspomnień dla potomności, jednak nie tylko tych pięknych i radosnych, ale również trudnych i bolesnych. Nie tylko bowiem radość, ale również ból są tym, co kształtuje nas jako ludzi. Wartości rodzinne, praca, konieczność zdobywania środków na utrzymanie swoje i rodziny, chęć pięcia się po szczeblach kariery, osiągania sukcesów – to wszystko wpływa na to, jacy jesteśmy. Do tego dochodzą czasy, w których komuś przyszło żyć oraz wydarzenia polityczne. Czas wojny, okupacji, wyzwolenia i ludzie, którzy często okazują się bardziej podli, niż to sobie można wyobrazić. Mimo wszystko wspomnienia zawarte w tej książce przesycone są optymizmem, ciepłem i często bardzo obiektywnym spojrzeniem na rzeczywistość.

Czy któryś z tytułów przykuł Waszą uwagę?

Bardzo dziękuję za krzepiące słowa pod poprzednim postem. Ślę moc serdeczności - Lenka

46 komentarzy:

  1. Być może sięgnęłabym po tą drugą. Choć ostatnio nie mam w ogóle czasu na książki. :(

    OdpowiedzUsuń
  2. Chętnie sięgnęłabym po trzecią propozycję! Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  3. Lenko, tym razem dla mnie wszystkie propozycje do przeczytania!
    Serdeczności zostawiam:))

    OdpowiedzUsuń
  4. To bardzo różne propozycje, myślę że każda warta uwagi.
    Serdeczności Madziu :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wiersze Ratajczaka koniecznie muszę przeczytać.
    Uściski, Magdalenko.

    OdpowiedzUsuń
  6. Z chęcią przeczytałabym trzecią propozycję. Pozdrawiam cieplutko ☺

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja ostatnio nic nie czytam, goście, goście :) Pozdrawiam lipcowo :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ciekawe pozycje ;) Pozdrawiam! ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Widzę że druga jest w moim typie, chętnie po nią sięgnę.
    Pozdrawiam Madziu:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Trzeci tytuł bardzo mnie ciekawi.

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo ciekawe propozycje i super je nam tu przedstawiłaś. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  12. Druga i trzecia pozycja zapowiadają się ciekawie. Serdecznie pozdrawiam.:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Mnie zainteresowała trzecia propozycja: Zatrzymać Czas. Muszę jej poszukać w mojej bibliotece:-)))
    Pozdrawiam serdecznie:-)))

    OdpowiedzUsuń
  14. I mnie zainteresowała 3 książka. Lubię wspomnienia, biografie i reportaże. Bo to spotkanie z człowiekiem i jego życiem, miejscami, historią. Najmniej lubię romanse. Poezję- niektórą. Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
  15. Z moich klimatów to chyba ostatnia pozycja. Dziękuję za recenzje.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu to nie jest recenzja, ale zapowiedź od wydawnictwa. Serdeczności.:)

      Usuń
  16. miłego czytania,na pewno ciekawe

    OdpowiedzUsuń
  17. Zainteresowała mnie ostatnia pozycja, chociaż i pozostałe są ciekawe. Jednak wybieram "Zatrzymać czas". Bardzo mnie zainteresowała.
    Od kilku lat czytam tylko biografie i ciągle, bez znudzenia Agathe Christie:) Bardzo ciekawa jest jej autobiografia, polecam.
    Sciskam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też lubię biografie, choć Agaty Christie nie znam ani też jej książek, rzadko sięgam po kryminały. Serdeczności Aniu.:)

      Usuń
  18. Obyśmy wzajemnie zarażali się dobrem:-)

    OdpowiedzUsuń
  19. "Zatrzymać czas" to książka zdecydowanie dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Właśnie napisałam recenzję książki "Fatalny Turnus", która opisuje początek historii powieści "Sprawców i Ofiar", która ukaże się w sierpniu. Książka przypadła mi do gustu, więc mam nadzieję, że jej kontynuacja będzie również pasjonująca.

    OdpowiedzUsuń
  21. Dobro, pasje, marzenia, miłość… – to wartości, które staram się wcielać w życie nieustannie... Pozdrawiam Cię Lenko wakacyjnie! :)

    OdpowiedzUsuń
  22. W ostatnim czasie udało mi się przeczytać jeden romans. I chociaż kilka książek czeka na czytanie to nie mam czasu by po nie sięgnąć.

    OdpowiedzUsuń
  23. Hmm, myślę, że druga z książek byłaby najbardziej dla mnie, ale kolejka jest dłuuga ;). Choć czytam trzy-cztery książki na raz, jakoś nie mogę jej zmniejszyć - zbyt wiele ciekawych rzeczy wciąż się ukazuje.

    OdpowiedzUsuń
  24. Ciekawe pozycje.
    Pozdrawiam cieplo
    Karina

    OdpowiedzUsuń
  25. Lenko u Ciebie jak zawsze różnorodnie, dla każdego coś innego :). I to jest bardzo fajne!:) Buziaczki!

    OdpowiedzUsuń
  26. Pięknie opisałaś każdą pozycję,czytam codziennie i dużo muszę rozważyć twoje propozycje.

    OdpowiedzUsuń
  27. Zainteresowała mnie książka "Zatrzymać czas". Będę musiała poszukać.

    OdpowiedzUsuń
  28. Bardzo dawno nie sięgałam po poezję, chociaż ostatnio parę tomików sobie wypożyczyłam, to trochę kusi mnie ta pierwsza pozycja :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Ciekawe pozycje, warto po nie sięgnąć:)

    OdpowiedzUsuń
  30. Ciekawe pozycje, z chęcią sięgnę po trzeci tytuł.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  31. Hmmm sama nie wiem na którą bym się zdecydowała, jakoś nie do końca moje klimaty chyba, choć w sumie nie przekona się o tym póki się nie przeczyta ;)

    OdpowiedzUsuń
  32. Książki różnorodne, każdy znajdzie coś dla siebie :D
    Pozdrawiam ciepło, Agness:)

    OdpowiedzUsuń
  33. Oj, wiersze w ogóle do mnie nie przemawiają ...

    Druga książka zdecydowanie nie jest dla mnie, za to po trzecią propozycję bym sięgnęła :).

    OdpowiedzUsuń
  34. awesome article..
    thanks for sharing

    OdpowiedzUsuń
  35. Zaintrygowały mnie słowa "Zaraź mnie dobrem" Cenię dobro w każdej postaci!
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  36. Zawsze pięknie potrafisz rezenzję do książki.

    OdpowiedzUsuń
  37. Witaj kolejną letnią końcówką tygodnia
    Który tytuł zwrócił moją uwagę? Zdecydowanie ten ostatni. Czytając moje opowieści wiesz, że chciałabym czasem zatrzymać czas Niestety, jak wiadomo nie jest to możliwe. Chciałabym też, żeby czasem ktoś zaraził mnie dobrem, którego nieraz mi brakuje. Cieszę się jednak, że pamiętasz o mnie w swojej zagonionej codzienności, że dzielisz się ze mną spokojem własnych myśli. Od razu robi się cieplej na sercu, zwłaszcza, że letnie poranki są już coraz chłodniejsze. Ja jednak i tak zaraz idę do mojego ogrodu powędrować po zroszonej trawie.
    A jak Ty spędzasz ten poranek? Pewnie pijesz herbatę z ulubionego kubka i .....
    Wraz ze wschodzącym słońcem pozdrawiam nadzieją na udany dzień

    OdpowiedzUsuń
  38. Moja uwagę zwrócił drugi tytuł🙂

    OdpowiedzUsuń
  39. Moja uwagę zwrócił drugi tytuł🙂

    OdpowiedzUsuń
  40. Niestety, tym razem mnie nic nie zaciekawiło. Ciekawa jestem jakie będą kolejne książki.

    OdpowiedzUsuń