piątek, 22 lutego 2019

Marzycielki - Jessie Burton - Recenzja przedpremierowa

Autor: Jessie Burton
Tytuł: Marzycielki
Rok wydania: 2019
Ilość stron: 160
ISBN: 978-83-08-06825-0
Data premiery: 27.02.2019 r.

Nie ocenia się książki po okładce, ale ta ujęła mnie tanecznym krokiem i popłynęłam wraz z księżniczkami przez kolejne strony. Książka pomaga oderwać się od rzeczywistości i przenieść w inny, bajkowy świat. Polecam ją nie tylko dzieciom, ale i dorosłym szukającym lżejszej lektury i relaksu.

Przenosimy się do pałacu, w którym księżniczki żyją beztrosko, realizując swoje pasje, mimo że w królestwie dziewcząt nie traktowano poważnie (obojętnie czy były księżniczkami, czy nie). Dziewczęta, za namową swojej matki rozwijają swoje umiejętności. Król akceptuje taki stan, bo bardzo kocha ich matkę. Jednak królowa ginie tragicznie w wypadku samochodowym (bez obawy - czytelnik nie znajdzie żadnych przerażających opisów). Wychowanie dwunastu księżniczek spada na barki ojca, który zmienia się w tyrana niszczącego ich marzenia i zabierającego to, co sprawia radość.

"Po śmierci królowej Laurelii król Alberto stał się człowiekiem, który zjada całe ciasto, z nikim się nie dzieląc, i karze swoje córki, nawet gdy te w niczym nie zawiniły."

Zostaje im  odebrana swoboda, a pałac spowija smutek. Jedynie Frida się nie poddaje. 

"Śmierć matki nauczyła ją, że świat nie zawsze podporządkowuje się naszym życzeniom."



Królewskie córki zostają uwięzione w pałacowej komnacie, gdzie mają oczekiwać na pojawienie się godnych kandydatów na małżonków, w których cieniu mają pozostać. Król pozbawia księżniczki wielu rzeczy, ale mają one coś cennego, czego nie jest w stanie im nikt odebrać. Jaki sekret odkryją księżniczki i jak wpłynie to na ich życie? Odpowiedź znajdziecie w książce. Zdradzę tylko, że odgadłam finałowy podstęp, co nie odebrało mi przyjemności z lektury.

Niewątpliwym atutem jest nawiązanie do przedmiotów współczesnych takich jak m.in. telefon czy kabriolet. Książka porusza ważne kwestie dotyczące realizacji marzeń, prawa do wolności i szczęścia, przedstawia, czym jest dyskryminacja, siostrzana miłość i odwaga. Finał jest pozytywny i jak to w bajkach, dobro zwycięża. Lekturę umilają piękne ilustracje, dzięki którym łatwiej przenieść się w baśniowy świat. Dajcie się porwać tym klimatom...

Za egzemplarz dziękuję Wydawnictwu


Pozdrawiam Was serdecznie i bardzo dziękuję za pozytywne komentarze pod poprzednim postem. - Lenka

26 komentarzy:

  1. Opis brzmi zachęcająco.
    Uściski, Magdalenko.

    OdpowiedzUsuń
  2. Na pewno książka zyska wielu swoich zwolenników. 😊

    OdpowiedzUsuń
  3. Widzę, że książka porusza bardzo ważne tematy. I to na pewno zachęca czytelników do niej.

    OdpowiedzUsuń
  4. O ciekawa pozycja. Zaciekawiłaś mnie Lenko :). Cieplutko pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  5. Opis ciekawy i intrygujący. Zachęciłaś... Serdeczności Pola :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Dobrze czasem znaleźć się w krainie baśni, tam też można się wiele nauczyć :)
    Przesyłam uściski.

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie miałam okazji ale na pewno teraz ją przeczytam:)
    Pozdrawiam
    K.

    OdpowiedzUsuń
  8. Oooo trzeba będzie przeczytać;) Czasami odrobina baśni nie zaszkodzi;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Można więc powiedzieć, że to baśń dla dorosłych, którzy lubią bujać w obłokach...

    OdpowiedzUsuń
  10. Zaciekawiła mnie . Miłego weekendu.

    OdpowiedzUsuń
  11. Wydaje mi się, że piękna okładka i ciekawe ilustracje są dużymi atutami każdej książki, szczególnie dla dzieci i młodzieży.
    Serdeczności.

    OdpowiedzUsuń
  12. Myślę że książka spodoba się mojej siostrzenicy, więc jej ją polecę 😊

    OdpowiedzUsuń
  13. Nie wiem jak Ciebie, ale mnie często to właśnie okładka zachęca do przeczytania książki... i prawie nigdy się nie zawodzę :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Musi być bardzo ciekawa ;) Pozdrawiam serdecznie! :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Która z nas nie chciała być księżniczką;) Szkoda że szybko wyrastamy z bajek i baśni;)
    Pozdrawiam Madziu:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu w każdym wieku możemy w wyobraźni przenieść się w baśniowy świat.:)

      Usuń
  16. Twoja recenzja bardzo mi się podoba :) jak trafię na tę książkę, chętnie po nią sięgnę :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Chciałabym, żebyś zrecenzowała moją książkę "Podróże literackie. Mickiewicz", która wyjdzie za tydzień. Byłoby to możliwe?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję za propozycję.:) Napisałam wiadomość na Fb. Pozdrawiam serdecznie.:)

      Usuń
  18. Bardzo lubię królewskie opowieści i podobają mi się Twoje recenzje !
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Jak ja bym chciał mieć czas na czytanie książek jak te, które rezenzujesz :) Ale przed śmiercią chciałabym przeczytać wszystkie najważniejsze pozycje światowego dziedzictwa literatury. To jest jedno z moich marzeń :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Faktycznie, piękna okładka a bajki mają w sobie dużo mądrości :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Ciekawa propozycja dla miłośników baśni.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń