piątek, 31 sierpnia 2018

Złote myśli... gorszej próby - Ludwik Wambutt

Autor: Ludwik Wambutt
Tytuł: Złote myśli... gorszej próby
Ilość stron: 112
Rok wydania: 2008
ISBN: 978-8385907-87-9

Taka oto perełka trafiła do mnie dzięki pewnej dobrej duszyczce (więcej o tym w kolejnym poście). Niesamowita gratka, bo zbiorek zawiera autograf autora, który podejrzewam raczej nie jest znany szerszemu gronu odbiorców.

Sentencje są często grą słów, w które warto się zagłębić i przemyśleć, by odkryć ich ukryty sens. Niekiedy prześmiewcze, innym razem kontrowersyjne. Nie ze wszystkimi się zgadzam, ale trzeba wziąć pod uwagę, że jest to spojrzenie z punktu widzenia mężczyzny, którym targają różne emocje i który ma swój styl wypowiedzi.

Tradycyjnie podzielę się kilkoma, które najbardziej mi się spodobały:
***
Kaczka dziennikarska jest faszerowana
kłamstwami.

***
Będąc z sobą sam na sam można szukać
w sobie tego co jeszcze w nas drzemie.

***
Tylko człowiek mądry szuka czegoś
więcej niż zgubił.

***
Najwięcej siły potrzeba przy
pokonywaniu własnych słabości.

Najnowszą twórczość autora można śledzić na Jego blogu Aforyzmy, fraszki i jeszcze coś mojego...

Tymczasem życzę miłego wieczoru i dobrego odpoczynku oraz przesyłam serdeczne pozdrowienia dla Was. - Lenka


40 komentarzy:

  1. Muszę sobie zapamiętać szczególnie tę ostatnią złotą myśl:-))
    Pozdrawiam serdecznie:-))

    OdpowiedzUsuń
  2. Od lat podczytuję i obserwuję bloga Jana Toni ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam aforyzmy i fraszki :) moja ulubiona to: Pisałem jej imię na piasku, trwało chwilę, ale chwilę blasku- to fraszka na Agnieszkę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo fajna fraszka.:) Dziękuję Aguś, że się nią podzieliłaś. Serdeczności.:)

      Usuń
  4. Bardzo zgrabne:-) Na blog zajrzałam, dzięki za polecenie:-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Faktycznie perełka. Nigdy nie spotkałam się z nazwiskiem, ale zaintrygowałaś mnie i już zaglądam na bloga :)
    Pozdrawiam Alina

    OdpowiedzUsuń
  6. Czasami czytuję aforyzmy:) Mam nawet kilka książeczek ze złotymi myślami.
    Chętnie odwiedzę blog autora. Pozdrawiam Lenka:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Takie sentencje często się przydają.

    OdpowiedzUsuń
  8. Madziu! Lubię czytać Aforyzmy i Sentencję , Z tymi co wypisałaś zgadzam się - Pozdrawiam Serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  9. Z autografem książka nabiera innego wymiaru. Dlatego cieszę się, ze taki egzemplarz trafił do Ciebie :). Ta ostatnia myśl jest genialna, chyba podkradnę :)) Pozdrawiam cieplutko!

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie znałam autora, ale sentencje trafne.
    Pozdrawiam Madziu:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Jaki super prezent dostałaś, to miłe. Czytałam już kilka różnych aforyzmów Jana Toni :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Lenko, zaglądam na blog autora i podczytuję jego fraszki.
    Uściski.

    OdpowiedzUsuń
  13. Serdecznie dziekuje
    za piekna reklame.

    OdpowiedzUsuń
  14. Slow swych nie zmienie,
    dzieki Alenie.

    OdpowiedzUsuń
  15. Nie czytywać Jan Toniego to grzech !! ;o)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gordyjka kochana to tylko dzięki Tobie mogę czytać Jan Toniego rymowanie.:) Ściskam mocno.:)

      Usuń
  16. Po stracie komputera,
    tabletem dzialam teraz.

    OdpowiedzUsuń
  17. Mam wszystkie ksiązeczki JanToniego czyli Ludwika Wambutta. Mam też zaszczyt znać Go osobiście. Przymiły, dowcipny pan.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj to spotkał Cię spory zaszczyt Stokrotko.:) Serdeczności.:)

      Usuń
  18. To jest sprawa oczywista,
    blog Ludwika, sprawa czysta.

    OdpowiedzUsuń
  19. Bardzo głębokie myśli, super, że jesteś w ich posiadaniu.

    OdpowiedzUsuń
  20. Fantastyczna książka! Bardzo często wyszukuję sobie takie złote myśli do moich journali - jest w nich mnóstwo mądrości i zmuszają do refleksji.
    Dziękuję za link, chętnie zajrzę.
    Miłej niedzieli Madziu :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Ciekawa książka !
    Pozdrawiam serdecznie !

    OdpowiedzUsuń
  22. Mile Wasze slowa
    przezywam od nowa.

    OdpowiedzUsuń
  23. Ojć nie znam autora myśli złotych. Ale chętnie wgłębię się w temat.

    OdpowiedzUsuń
  24. W warszawskim Sapie
    jeszcze sie lapie.
    Stowarzyszenie Autorow Polskich
    Chcialem ja do Literatow
    ale dali do wiwatu.

    OdpowiedzUsuń
  25. Ten ostatni cytat... o słabościach... bardzo prawdziwy :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Bardzo mądry jest pierwszy aforyzm, a co najważniejsze, że prawdziwy.
    Serdecznie pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  27. Złote myśli - pamiętam ja takie zbierałam :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Uwielbiam złote myśli. Kolekcjonuję je
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  29. Lubię czytać sentencje... to takie życiowe perełki! Czasami uda mi się ułożyć własną na blogu p.t. "Zlepek klepek"! :)

    OdpowiedzUsuń
  30. To sa przeciez tylko slowa,
    nie potrzeba medytowac.

    OdpowiedzUsuń
  31. Umiesz pięknie opisywać książki i wychwytujesz odpowienie słowa.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Elżuniu i ślę serdeczne pozdrowienia.:)

      Usuń