wtorek, 12 grudnia 2017

W państwie podziemnego gnoma - Helena Zawistowska

Autor: Helena Zawistowska
Tytuł: W państwie podziemnego gnoma
Rok wydania: 1988
Ilość stron: 76
ISBN:83-7003-072-6

W grudniowym zabieganiu sięgnęłam po książkę dla nieco starszych dzieci, którą znalazłam w bibliotece, na regale gdzie można zostawić i zabrać książki. Pozycja starsza, ale nie znam jej z dzieciństwa, dzięki niej przeniosłam się do podziemnego państwa rządzonego przez złośliwego gnoma. Trafiła tam Czar-Baba w poszukiwaniu zaginionych dzieci.

Czar-Baba poszukuje dzieci Jowity - Sławka, Boguni i Jagódki. W podziemnym państwie mieszkańcy mają elektryczność, budynki bez okien, autobusy, pociągi, rząd. Mali ludzie mają rozwiniętą cywilizację, ale panicznie boją się kotów. Czy faktycznie są one tak niebezpieczne, czy też warunki w jakich mieszkają pobudzają ich dzikość? Czy Czar-Baba wyjdzie bez szwanku ze spotkania z nimi? Odpowiedź znajdziecie w książeczce.

Rządzący podziemnym państwem gnom pozwala Czar-Babie przez 5 dni szukać dzieci w granicach miasta. Dochodzi ona jednak do wniosku, że dzieci muszą być przetrzymywane poza jego granicami. Czar-Baba próbuje wydostać się poza miasto, przeżywa niebezpieczne przygody i odkrywa zdumiewające fakty, ale ostatecznie wszystko dobrze się kończy.

Warto sięgnąć po tę książeczkę, bo pobudza dziecięcą wyobraźnię oraz zawiera morał - nie warto być złym, bo dobro i prawda zawsze zwyciężają.

Czytaliście tę książkę w dzieciństwie?
Pozdrawiam was cieplutko! - Lenka

11 komentarzy:

  1. Ważne, że zawiera morał. To jest niewątpliwy plus.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie słyszałam o tej książce, ale brzmi naprawdę ciekawie. ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Raczej nie dla mnie, ale wiem komu polecić :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Dobrze, że książka niesie ze sobą taki piękny morał.

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo kojarzy mi się z serią "Kajko i Kokosz". :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Przeczytam z dziećmi w mojej rodzinie.:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie kojarzę tej książki z dzieciństwa. :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Pamiętam z dzieciństwa- Babcia mi ją czytała. Najbardziej zapamietałam ilustrację, jak wpychali ją do pociągu.

    OdpowiedzUsuń
  10. Tak! Kochalam te ksiazke :))) Mialam to samo wydanie.

    OdpowiedzUsuń
  11. Czytałam będąc dzieckiem. Do tej pory ją pamiętam i mam zamiar przeczytać córce 🙂

    OdpowiedzUsuń